Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) ως μια καινούργια φιλοσοφία οργάνωσης και διοίκησης των επιχειρήσεων έκανε την εμφάνισή της στις αρχές της δεκαετίας του '80, δημιουργώντας ένα καινούργιο paradigm (παράδειγμα) στη διοικητική θεωρία και πρακτική, οι βασικές αρχές του οποίου εστιάζονται σε μια marketing–in προσέγγιση αναφορικά με την ικανοποίηση του «εσωτερικού» και εξωτερικού πελάτη και την αξιοποίηση τεχνικών και μεθόδων με σκοπό τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και αποδοτικότητας της επιχείρησης. Πριν από την εμφάνιση και ανάπτυξη πρακτικών και μεθόδων ΔΟΠ, οι ριζοσπαστικές τομές στο σύγχρονο βιομηχανικό περιβάλλον έπαιρναν συνήθως τη μορφή εισαγωγής τεχνολογικών καινοτομιών με την ταυτόχρονη εντατική εφαρμογή νέων αυτοματοποιημένων συστημάτων και μεθόδων βελτίωσης της βιομηχανικής παραγωγής. Επιπρόσθετα, έμφαση φαινόταν να δίνεται στην «τελειοποίηση-αυτοματοποίηση» των παραγωγικών διαδικασιών με τη συστηματική χρήση στατιστικών μεθόδων, την εφαρμογή συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας, την υλοποίηση παροδικών και συνάμα παραδοσιακών «συνταγών» διοίκησης (management prescriptions) και τη μονόφθαλμη αντιμετώπιση του θέματος της αποτελεσματικότητας, της παραγωγικότητας και των «καλών διοικητικών πρακτικών»
Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας είναι μια καθαρά ανθρωποκεντρική θεωρία οργάνωσης και διοίκησης. Στηρίζεται στην αποτελεσματική αξιοποίηση και ανάπτυξη των δυνατοτήτων των εργαζομένων και προσφέρει τις συνθήκες εκείνες μέσα στις οποίες το ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να αναπτύξει και να καλλιεργήσει τις δεξιότητές του και να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Διανομή
Αποθήκευση
Εμφιάλωση